Pies motywuje do nauki dzięki przyjaznym warunkom emocjonalnym, pomaga usprawniać sferę intelektualną i poznawczą, co zwiększa przyswojenie wiedzy.
Podczas edukacji z psem doskonalimy umiejętności w zakresie motoryki małej, motoryki dużej, percepcji wzrokowo-przestrzennej, logopedii, matematyki, nauki czytania, kształtowania umiejętności okazywania emocji i uczuć itp.
Indywidualne podejście pomaga w doborze odpowiednich metod lub ćwiczeń zważając na możliwości i potrzeby uczestnika.
Udział psa w terapii powoduje zwiększenie samodzielności uczestnika oraz otwartości na otaczającą go rzeczywistość.
Ilość uczestników w grupie podczas dogoterapii nie może liczyć więcej niż 10 osób zdrowych lub 5 osób niepełnosprawnych. Taka ilość osób daje możliwość równomiernego uczestniczenia wszystkich dzieci w zajęciach.
Jeżeli posiadają Państwo własny ogródek istnieje możliwość przeprowadzenia części spotkania na zewnątrz.